Door naar content

Antwoorden op uw vragen over Bedrijfsprofiel

Veelgestelde vragen over bedrijfsprofielen

Wat is een bedrijfsprofiel?

Uw bedrijfsprofiel is een kosteloze tool waarmee u zelf kunt bepalen hoe uw bedrijf op Google Zoeken en Maps wordt gepresenteerd. Via uw bedrijfsprofiel kunt u onder meer contact leggen met klanten, updates posten, uw producten en services onder de aandacht brengen en online bestellingen verwerken.

Meer informatie over waar Google de gegevens over uw bedrijf vandaan haalt

Is een bedrijfsprofiel op Google kosteloos?

Ja, u kunt kosteloos een bedrijfsprofiel op Google maken. Nadat u dat heeft gedaan, kunt u uw bedrijf beheren via Google Zoeken en Maps en zo meer klanten bereiken.

Moet ik een app downloaden om mijn profiel te maken en te beheren?

U kunt de Google Maps-app gebruiken om uw bedrijfsprofiel te beheren op uw mobiele apparaat. Op uw desktop kunt u dit rechtstreeks doen via Google Zoeken in uw browser.

Meer informatie over hoe u uw profiel kunt updaten via Zoeken en Maps

Mijn bedrijf heeft geen vestiging die klanten kunnen bezoeken. Kan ik dan toch een bedrijfsprofiel maken?

Zolang u persoonlijk contact heeft met klanten, mag u een profiel maken voor uw bedrijf, ook als het geen fysiek adres heeft.

Meer informatie over hoe u uw profiel kunt claimen en verifiëren als u een bedrijf met een servicegebied heeft

Moet ik een bedrijfsprofiel maken als ik al een website heb?

Ja, uw kosteloze bedrijfsprofiel vormt een mooie aanvulling op uw website, want die wordt daardoor beter zichtbaar op Google Zoeken en Google Maps.

Hoe verifieer ik mijn bedrijf?

De meeste ondernemers bevestigen via telefoon of sms dat ze de rechtmatige eigenaar van hun bedrijf zijn. U kunt ook een verificatiekaart bij Google aanvragen, die naar uw postadres wordt gestuurd.

Meer informatie over hoe u uw bedrijf kunt verifiëren

Waarom moet ik mijn bedrijf verifiëren?

Met verificatie kunnen we bevestigen dat u de rechtmatige eigenaar van het bedrijf bent en rechten heeft om het bedrijfsprofiel te beheren.

Ik heb een fysieke vestiging maar ik bied ook online services aan. Hoe kan ik dat in mijn profiel laten zien?

U kunt in uw bedrijfsprofiel kenmerken gebruiken om te laten zien dat u zowel services op locatie als online services aanbiedt.

Meer informatie over hoe u uw online services onder de aandacht brengt

Kan ik reageren op reviews die klanten achterlaten op mijn bedrijfsprofiel?

Ja, u kunt reageren op reviews als u bent ingelogd op uw account. In Google Zoeken en Maps verschijnt uw reactie onder de review van de klant onder het label Reactie van de eigenaar.

Meer informatie over reageren op reviews

Kan ik verschillende openingstijden voor specifieke services instellen?

Ja. Als uw bedrijf specifieke services met verschillende openingstijden aanbiedt (zoals speciale openingstijden voor ouderen, bezorgen of afhalen) kunt u de optie Meer openingstijden gebruiken in plaats van afwijkende openingstijden.

Meer informatie over hoe u de optie Meer openingstijden instelt

Hoe kan ik bedrijfskenmerken toevoegen en bewerken om te laten zien welke services ik aanbied, zoals afhalen of bezorgen?

U kunt kenmerken gebruiken om klanten te laten weten welke services u aanbiedt, bijvoorbeeld Ter plaatse eten of Buiten afhalen. Bovendien kunt u aangeven welke veiligheidsmaatregelen uw bedrijf heeft getroffen, zoals Mondkapje verplicht, Temperatuurcontrole van personeel of Desinfectie van contactpunten na elke klant.

Meer informatie over hoe u kenmerken kunt bewerken

Hoe kan ik mijn menu updaten?

Het is een goed idee om uw menu te updaten als u nieuwe gerechten gaat serveren of als u speciale aanbiedingen of deals heeft om klanten te trekken. U kunt uw menu updaten door in te loggen op uw bedrijfsprofiel. Klik in het menu aan de linkerkant op Informatie > Menu. Vervolgens kunt u items bewerken of toevoegen.

Meer informatie over hoe u uw menu kunt updaten

Hoe update ik mijn bedrijfsprofiel?

U kunt uw bedrijfsprofiel nu ook rechtstreeks updaten via Google Zoeken en Maps. Als u dat wilt doen, logt u eerst in op het Google-account dat u heeft gebruikt om uw bedrijf te verifiëren. Tik rechtsboven in de mobiele app van Google Maps op uw profielfoto en selecteer Je bedrijfsprofiel om toegang te krijgen tot deze tools. Op Google Zoeken kunt u zoeken naar de naam van uw bedrijf of ‘mijn bedrijf’ invullen om uw profiel te updaten.

Meer informatie over hoe u uw profiel kunt updaten via Zoeken en Maps

Wat is het verschil tussen een bedrijfsprofiel en Google Places Zakelijk, een Google-bedrijfsprofiel, Google-vermeldingen en zakelijke pagina’s op Google+?

Bedrijfsprofielen zijn de vervanging van Google Places Zakelijk, Google-vermeldingen en zakelijke pagina’s op Google+.

Heeft Google aanbevolen partners die mijn bedrijfsprofiel voor mij kunnen beheren?

Ja. Het programma voor aanbevolen partners is bedoeld voor partners die waardevolle services leveren aan de verkoperscommunity van Google Mijn Bedrijf in brede zin.

Meer informatie over onze aanbevolen partners

Welke andere tools heeft Google waarmee kleine ondernemers hun bedrijf kunnen laten groeien?

Of het nu gaat om advies op maat of verbetering van uw workflow, wij bieden tools om bedrijven van alle soorten en maten te laten groeien.

Ontdek meer tools

Op welke andere manieren kan ik meer klanten bereiken?

U kunt Google Ads gebruiken om meer klanten te bereiken. Wat u ook verkoopt, met Google Ads trekt u mensen naar uw bedrijf.

Meer informatie over Google Ads