WaterAid

WaterAid transformeert het leven van de armste mensen door te zorgen voor schoon water, veilige toiletten en hygiëneprogramma's.

Omvang van de werkzaamheden

Large

Sector

Internationale/buitenlandse zaken

Doelen

Product

Google Workspace for Nonprofits

Google Ad Grants

Non-profitprogramma van YouTube

Foto ter beschikking gesteld door

WaterAid

Website

https://www.wateraidamerica.org/

Uitdaging

Probleemloze, geïntegreerde communicatie is essentieel voor contact met de toegewijde groep medewerkers en vrijwilligers van WaterAid. In de strijd tegen de sanitaire en watercrisis moet de organisatie bewustzijn creëren om een prioriteit te blijven voor de huidige donateurs en tegelijk nieuwe potentiële donateurs te bereiken.

Verhaal

WaterAid legt via YouTube op verschillende manieren contact met doelgroepen. Lichte, humoristische content spreekt jongere doelgroepen aan en in video's met beeldmateriaal van verleende hulp worden de mondiale programma's gepresenteerd.

Google Drive is van onschatbare waarde voor medewerkers die vanaf elk apparaat en elke locatie toegang nodig hebben tot belangrijke bestanden. Dit geldt met name wanneer mensen in 38 kantoren verspreid over zes continenten met elkaar willen communiceren.

Met Google Analytics en Google Tag Manager is WaterAid beter in staat verkeer bij te houden en is het nu mogelijk om naast het verkeer per apparaat ook het verkeer per gebruiker zichtbaar te maken. Dit geeft een veel beter inzicht in het conversietraject op de website van WaterAid.

"Non-profitorganisaties die gebruik kunnen maken van Google-tools beschikken over een volledig geïntegreerd systeem om berichten voor de belangrijkste doelgroepen te maken, te targeten, te promoten en bij te houden. Op deze manier kunnen non-profitorganisaties op hetzelfde niveau functioneren als bedrijven en grote consumentenmerken die over bijna onbeperkte middelen beschikken."

Tiffany Langston, communicatiemanager van WaterAid

Impact

WaterAid ontwikkelt met tools van Google voor Non-profitorganisaties interessantere en interactieve online content, waardoor de banden met nieuwe donateurs worden versterkt. Dankzij meer inzicht in het online publiek heeft WaterAid de website kunnen optimaliseren voor de beste gebruikerservaring. Met al deze ondersteunende tools is WaterAid er het afgelopen jaar in geslaagd twee miljoen mensen van veilig drinkwater te voorzien en de sanitaire voorzieningen voor drie miljoen mensen te verbeteren.

Ontdek hoe andere organisaties een verschil maken met Google voor Non-profitorganisaties.